16. 05. 2018
[4 minuty čtení] Jak se GDPR dotkne webů, kde se uživatelé registrují, aby dostávali nejnovější články e-mailem? Co budou muset jejich provozovatelé změnit? K obsahovým webům řadíme stránky typu Podnikatel.cz, různé online magazíny a také blogy, tedy weby, kde se nachází články a uživatelé mají možnost přihlásit se k jejich odběru. Kvůli sběru e-mailových kontaktů se i tohoto oboru a e-mailového marketingu celkově dotkne nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Ti, kteří vše dělali správně, by se neměli obávat žádných výrazných změn. Stejně jako tomu bylo podle zákona o ochraně osobních údajů, je třeba získat od potenciálního čtenáře souhlas k tomu, aby mu byly články zasílány, dodává Alžběta Kokešová, advokátní koncipientka, která se specializuje na právo v marketingu, z advokátní kanceláře eLegal. Jakub Olexa, zakladatel a CEO společnosti Mailkit také doplňuje, že ti, kteří se snaží držet pravidla, že e-mailový marketing je nástroj pro komunikaci se zákazníky a udržování dobrých vztahů, se nemají čeho bát. Oni by už dnes měli mít double-opt in, být transparentní a orientovaní na příjemce, doplňuje.