24. 07. 2020
[11 minut čtení] Jezdí jako taxi, ale není pojištěné jako taxi. Nebo se prodává jako běžné auto. To brzy přestane platit, protože stát uvolnil seznam oficiálních taxíků. Je jich přes 22 tisíc. Pořídit si auto, začít rychle a snadno vydělávat peníze na ulici a osekat náklady. To je častá a velmi naivní představa začínajících řidičů a dopravců, kteří chtějí provozovat taxislužbu, ať už legálně, nebo nelegálně. V praxi to funguje jen za podmínky, že dopravce/řidič bude vědomě něco zanedbávat, či přesněji podvádět, a nejde přitom o zákazníka. Povinných nákladů a poplatků je dostatečné množství. Pakliže bude chtít v této oblasti podnikat poctivě, bude platit za svoji „hloupost“ vysokými náklady za provoz vozidel a nízkými příjmy, a to bez ohledu na to, zda má taxametr, nebo jezdí „na aplikaci“. Nízká cena pro cestujícího výměnou za neřešení zákonných povinností dopravce je lákavá. Jenže podmínky provozování taxislužby jsou nyní sjednocené pro všechny a je jedno, zda jde o hotelové taxi, obecní „senior“ taxi, auta jezdící pro Bolt, Liftago, Uber nebo taxi z malé vesničky.